Zamieszczone przez Maicroft
[O2] Kilka problemów, pytań ;)
Zwiń
X
-
[O2] Kilka problemów, pytań
Poszukałem, na forum, ale nic sensownego nie znalazłem, dlatego popytam.
1. Mam dziwny objaw, nieraz jak dodaje gazu (nie but w podłogę, tylko delikatnie), szarpnie/bujnie autem. Zdarza się to dosyć rzadko, np. Trasa Bydgoszcz - Szczecin - Bydgoszcz to może z 3-4 razy. Dziś do pracy 15 km, zdarzyło się to dwa razy, w krótkim odstępie czasu. Co to może być jakieś podejrzenia lub sugestie?
2. Jak jeżdżę z włączoną klimą, to przy jej uruchamianiu słychać przez parę sekund stukot/klekot, tak samo jak hamuje, coś lekko hałasuje (ten sam dźwięk), słychać to od strony pasażera. Jakie sugestię?
Ostatnio wymieniłem turbinę na nową, myślałem, że szarpnięcie ustanie, ale pozostało, logi wykazują lekkie nie doładowania, w pewnych zakresach obrotów ok, 50 - 100 milibarów. Może blok zaworów elektromagnetycznych nie domaga i powoduje te niedoładowania,a sporadycznie nieraz szarpnięcia?
Mam do zrobienia również parę rzeczy w zawieszeniu (silentbloki, odboje, górna poduszka skrzyni biegów), czy to może też być przyczyną, szarpnięć?
Chciałbym jakiś rad i sugestii, bo lekko mnie irytuje te problemy, a w szczególności numer 1 :diabelski_usmiech
Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz, przy wymianie turbo znaleziono błąd którego nie miałem wcześniej, nie pamiętam numeru, ale DGW mówił, że to jest błąd 3 świecy, ale nie że świeca jest uszkodzona, tylko raczej listwa, do której jest ona podłączona, mówił, że popsikał specjalnym płynem, ale niestety błąd po jeździe próbnej powrócił, prawdopodobna potrzeba wymiany tej listwy, może to ma też wpływ na szarpnięcia?
Czy można jakoś VAG-iem sprawdzić ten blok zaworów?
Dziś lub w weekend zrobię auto scan, to będę wiedział więcej, na temat błędów.
Wykresy turbo przed wymianą i po:
-
-
Re: Kilka problemów, pytań
Zamieszczone przez natashPoszukałem, na forum, ale nic sensownego nie znalazłem, dlatego popytam.
1. Mam dziwny objaw, nieraz jak dodaje gazu (nie but w podłogę, tylko delikatnie), szarpnie/bujnie autem. Zdarza się to dosyć rzadko, np. Trasa Bydgoszcz - Szczecin - Bydgoszcz to może z 3-4 razy. Dziś do pracy 15 km, zdarzyło się to dwa razy, w krótkim odstępie czasu. Co to może być jakieś podejrzenia lub sugestie?"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
Z tym dywanikiem to nie głupie :P, w weekend zamotuje stopery, bo faktycznie mi się lekko przesuwają. A na welurach chyba tego nie miałem, na pewno od początku auta (Maj) do Września nie tak często, jakoś ostatnio to zauważyłem/odczułem, ale może dlatego, że byłem skupiony na turbo
Znalazłem jeszcze taki temat o wymianie softu:
Pewne po gwarancji ASO tego nie zrobi...
2. Czekam na sugestię odnośnie pkt. 2, co poprawić w schowkach, żeby nie stukała klima :twisted:
Jeżeli nie zrobię od razu tych silentbloków, odbojów i poduszki pod skrzynią, to czym może się to skończyć? Mogę poczekać na jakieś poważniejsze objawy do czasu wymiany?
Komentarz
-
-
Re: Kilka problemów, pytań
Zamieszczone przez natash2. Jak jeżdżę z włączoną klimą, to przy jej uruchamianiu słychać przez parę sekund stukot/klekot, tak samo jak hamuje, coś lekko hałasuje (ten sam dźwięk), słychać to od strony pasażera. Jakie sugestię?"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Biszczunatash, jeżeli na VCDSie, VAG nie wywala Ci błędów to czym Ty się przejmujesz ? Szukasz dziury w całym ? :twisted:
Komentarz
-
-
Dziś jadąc specjalnie próbowałem spaść z obrotami na ok 1700-1800 i wtedy po dodaniu gazu szarpnie, we większości przypadków tak 80%. Jeżeli to byłaby wina jakiegoś podzespołu (np. pomowtryskiwacz, świece, bóg wie co , chociaż nie wydaję mi się, żeby to było tylko w konkretnym przypadku) to komp wychwyci te błędy i mi je pokaże (jutro będę sprawdzał sobie błędy, bo znajdę chwilę czasu).
Jak daję gazu (lekko oczywiście od 1600 to nie szarpnie, tak samo jak spadnę z obrotami na <2000)
Jak niedomaga ten zawór elektromagnetyczny, to może w sumie być to, bo może w jakimś szczególnym przypadku akurat działa już słabiej?
Obstawiam, tez błędnie skrojoną mapę...
Komentarz
-
-
krzysztof poto - było na forum wiele razy. Najprawdopodobniej przyczyną jest któraś z poduch silnika. Musisz je sprawdzić. :-) Chociaż ja bez sprawdzania obstawiam którąś z poduszek.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
Komentarz